Kärlekstips!

Satt och funderade på en sak, när man läser i olika tidningar så kan det ofta stå hur man ska göra för att hålla kärleken vid liv och inte behöva separera i ett förhållande.

Det som dem flesta brukar tipsa om är att man ska vara ifrån varandra lite då och då, gå ut med sina egna kompisar, ha ett eget liv utan pojkvännen, kunna klara sig själv, inte vara för på varandra osv.

Självklart kan dessa saker vara bra, man ska respektera varandra och man ska ju aldrig känna sig beroende av den andra personen. Men dessa saker är verkligen tvärtemot som jag och min man är. Vi är extremt mycket med varandra, vi kramar varandra jätte ofta flera gånger varje dag när vi går förbi varandra, vi säger ofta hur mycket vi älskar varandra, ringer varandra från jobbet osv. Det här kanske för många låter överdrivet, men om det är så att man har hittat kärleken, så tål också kärleken att man beter sig såhär mot varandra och den mår också bra av det! Det är inte så att man tycker att det är jobbigt.

Om det är så att man stör sig på att man kramas ofta och säger hur mycket man älskar den, så kanske det är så att man inte är rätt för varandra. Och visst, om man då inte är för mycket på varandra eller att man inte träffar sin partner så ofta, är det klart att förhållandet antagligen håller längre. Då blir man ju inte störd på varandra.. säger det sig inte självt?

Så enligt min åsikt om man måste ta till dessa saker för att hålla förhållandet vid liv, kanske man borde överväga att överhuvudtaget ha ett förhållande med denna person?

Vill också bara påpeka att sjävklart är alla människor olika, så dessa tips från tidningar behöver ju inte alltid vara fel heller. Men mitt råd är att följa Era hjärtan! Kramas för guds skull hela tiden om ni känner att det är rätt. Det har jag och min man gjort, nu har vi varit tillsammans i över sju år - vi har inte tröttnat på det!

    

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Hej =)

Ja Macaroons är sjukt goda, jag blev förvånad över hur de smälte i munnen, gudomligt!

Appropå ditt inlägg så håller jag med dig helt! Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år och vi får alltid höra av vänner och bekanta att: "men fy faan vad ni håller på, måste ni ta på varandra hela tiden, fan va ni e löjliga", men vet du, det är det som gör att man efter 6 år fortfarande kan vakna på morgonen och känna sig nykär. Skiter väl i om andra tycker att vi är töntiga, vi går inte förbi varandra utan att ge varandra en kram, eller puss, eller klapp för den delen.... Hur ska man annars hålla passionen vid liv?

Ha en bra dag !

N

2008-10-23 @ 14:48:49
URL: http://ninanikolina.blogg.se/
Postat av: tinkerbellan

varför duktig??

2008-10-23 @ 14:53:52
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0